Hek bij school

Medezeggenschapsraad

De Medezeggenschapsraad (MR) is binnen onze school de plek om als ouder mee te denken. Bestaande uit 4 ouders en 4 teamleden heeft de MR van SALTO-school Reigerlaan drie belangrijke rollen:

Vertegenwoordigende rol: De MR vertegenwoordigt de belangen van ouders en teamleden. Het is belangrijk dat de MR goed contact onderhoudt met deze groepen.

Initiatiefrijke rol: De MR kan ook zelf initiatieven ontplooien en voorstellen doen. Dit wordt ook wel ongevraagd advies genoemd.

Controlerende rol: De MR controleert het beleid dat door het schoolbestuur wordt voorgesteld. Dit kan variëren van schoolplannen tot begrotingen en veranderingen in schooltijden.

Vergaderdata 2023-2024

• Dinsdag 5 september 2023

• Dinsdag 7 november 2023

• Dinsdag 16 januari 2024

• Dinsdag 19 maart 2024

• Dinsdag 7 mei 2024

• Dinsdag 18 juni 2024

MR-vergaderingen zijn openbaar voor andere ouders en personeelsleden, die dan toehoorder zijn. Verslaglegging van de vergaderingen staan in de ouderapplicatie Parro.

Wie komen in aanmerking?

Iedere ouder/verzorger van een kind op SALTO-school Reigerlaan kan zich kandidaat stellen voor de oudergeleding van de MR.

De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad

In de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) zitten medewerkers en ouders van onze scholen. De leden worden gekozen door de medezeggenschapsraden. De GMR onderhoudt nauw contact met het College van Bestuur, dat uiteraard eindverantwoordelijk is voor genomen en te nemen beslissingen. De GMR behandelt zaken die alle scholen aangaan (of een groot aantal scholen) en heeft instemmings-, advies- en initiatiefrecht.

U kunt de GMR bereiken via de secretaris.