- Op SALTO-school Reigerlaan leren wij de kinderen leren en geven wij hen het vertrouwen om fouten te mogen maken.
- Er is een doorgaande lijn van groep 1 t/m 8 m.b.t. autonomie en eigenaarschap bij de leerlingen.
- Op onze school gaan we uit van het positieve; wij spreken elkaar aan op gewenst gedrag.
- We hebben zicht op de executieve vaardigheden van kinderen.
- We besteden actief aandacht aan de driehoek kind-ouder-school.
Kind
Koers
- We zetten diverse onderzoeksvaardigheden, communicatietechnieken en digitale vaardigheden
- We besteden aandacht aan diverse culturen, (wereld)burgerschap en diversiteit.
- Kinderen zijn medeverantwoordelijk voor hun eigen leerproces.
- Binnen IPC brengen we de wereld in de klas en nemen we de klas mee de wereld in.
- We betrekken ouders bij de school en maken gebruik van hun kennis, expertise en netwerk.
Kwaliteit
- Er is een duidelijke visie, die school breed gedragen is.
- Vanuit deze algemene visies zijn deelvisies opgesteld van diverse vakgebieden, zoals: IPC, taal/lezen, rekenen, sociaal-emotioneel en meer- en hoogbegaafdheid.
- Er is uniformiteit in de aanpak van pedagogisch en didactisch handelen.
- De afspraken en procedures staan vermeld op kwaliteitskaarten. Deze worden met regelmaat geëvalueerd en aangepast.
- Leerkrachten werken planmatig volgens de HGW*-cyclus.
- We zijn een lerende organisatie. Samenwerken verhoogt de kwaliteit van het onderwijs.
*HGW staat voor Handelings Gericht Werken; een systematische manier van werken, waarbij het aanbod afgestemd is op de onderwijsbehoeften en de basisbehoeften van de leerlingen.