speelpalen tuin

Kind

  • Op SALTO-school Reigerlaan leren wij de kinderen leren en geven wij hen het vertrouwen om fouten te mogen maken.
  • Er is een doorgaande lijn van groep 1 t/m 8 m.b.t. autonomie en eigenaarschap bij de leerlingen.
  • Op onze school gaan we uit van het positieve; wij spreken elkaar aan op gewenst gedrag.
  • We hebben zicht op de executieve vaardigheden van kinderen.
  • We besteden actief aandacht aan de driehoek kind-ouder-school.

Koers

  • We zetten diverse onderzoeksvaardigheden, communicatietechnieken en digitale vaardigheden
  • We besteden aandacht aan diverse culturen, (wereld)burgerschap en diversiteit.
  • Kinderen zijn medeverantwoordelijk voor hun eigen leerproces.
  • Binnen IPC brengen we de wereld in de klas en nemen we de klas mee de wereld in.
  • We betrekken ouders bij de school en maken gebruik van hun kennis, expertise en netwerk.

Kwaliteit

  • Er is een duidelijke visie, die school breed gedragen is.
  • Vanuit deze algemene visies zijn deelvisies opgesteld van diverse vakgebieden, zoals: IPC, taal/lezen, rekenen, sociaal-emotioneel en meer- en hoogbegaafdheid.
  • Er is uniformiteit in de aanpak van pedagogisch en didactisch handelen.
  • De afspraken en procedures staan vermeld op kwaliteitskaarten. Deze worden met regelmaat geëvalueerd en aangepast.
  • Leerkrachten werken planmatig volgens de HGW*-cyclus.
  • We zijn een lerende organisatie. Samenwerken verhoogt de kwaliteit van het onderwijs.


*HGW staat voor Handelings Gericht Werken; een systematische manier van werken, waarbij het aanbod afgestemd is op de onderwijsbehoeften en de basisbehoeften van de leerlingen.