Schoolbieb

Samen met de openbare bibliotheek Eindhoven hebben wij een schoolBIEB bij ons op school.
De schoolBIEB is een professionele bibliotheek voor de kinderen van de basisschool en zij worden gratis lid.

In onze schoolBIEB staan verschillende soorten boeken: prentenboeken, leesboeken op niveau (S, M3, E3, M4, A, B, C) en informatieboeken gesorteerd op onderwerp.

De schoolBIEB wordt gerund door vrijwilligers in samenwerking met een leesconsulent. De leesconsulent (contactpersoon vanuit de bibliotheek) werkt samen met de leescoördinator (contactpersoon vanuit school) en de vrijwilligers.
Samen met de leescoördinator werkt de leesconsulent aan het (verder) ontwikkelen en uitvoeren van het leesbeleid op school. De leesconsulent begeleidt het team bij leesbevorderingsactiviteiten en komt regelmatig in de verschillende groepen leesbevorderingsactiviteiten uitvoeren.
Inlog BasisOnline Ouderportaal